Local צרכנות מקומית
אותיות באנגלית
מיתוג נכון לעסק
צילום: pixabay

מיתוג נכון לעסק - כך תעשו זאת

בשנים האחרונות נדמה ששומעים יותר ויותר את המונח "מיתוג" כחלק בלתי נפרד מתהליך השיווק של העסק. אולם לא פעם "מרוב עצים לא רואים את היער" ועסקים וחברות יכולים להתבלבל נוכח ההיצע ולא להבין בדיוק למה הכוונה. הרשינו לעצמנו להסביר.

כאשר אתם מתחילים לשווק את העסק, כולם מסביב מתיימרים להסביר לכם את חשיבותו של נושא המיתוג. אולם עבור עסקים רבים מדובר במהלך שיווקי מעט מעורפל. במה כרוך תהליך המיתוג? ומה הוא דורש מכם כעסק? האם יש לשכור את שירותיהם של אנשי מקצוע מומחים לתחום? כמה זה יעלה והאם זו השקעה משתלמת? כל אלו ועוד הן שאלות מתבקשות ומובנות מאליהן.



לפני שמתחילים, הנה כמה תשובות



קודם כל, אינכם חייבים להשקיע את כל תקציב השיווק שלכם על מיתוג עסקי לחברות, אלא רק לבחור את אפיקי השיווק הנכונים לעסק שלכם, כמו גם את החברה האופטימלית לביצוע התפקיד. ולא. המיתוג לא כרוך בבזבוז כל ההון הכספי, לא פעם ניתן בהחלט לבנות מותג חזק ומבוסס עם הרבה יצירתיות וללא הצורך להשקיע המון מזומנים. מה שכן צריך להשקיע הוא זמן. אבל קחו בחשבון שכל השקעה כזו תחזיר את עצמה ובגדול. יתרה מכך, לא פעם מדובר בהשקעה משתלמת אשר רק צפויה לחסוך לכם כסף בראייה לעתיד ואף להגדיל את מידת הרווחיות של העסק במידה משמעותית.



קודם כל – הגדירו מטרות



כאשר שואפים לקדם עסק, יש להגדיר את היעדים והמטרות על מנת להשיג אותן. מלבד היכרות עם עצמכם, עליכם גם להכיר את השותפים שלכם לדרך – קהל היעד שלכם. כדי לבנות מותג שמדבר אל האנשים, עליכם להבין את הצרכים, המטרות וההתנהגות של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. רק כאשר תבינו את קהל היעד לעומקו, תוכלו לדבר אליו בצורה שהוא מבין ולפתח מותג משכנע, אמין ויעיל.



תהיו אותנטיים ונאמנים לעצמכם



אחרי שאפיינתם את קהל היעד, המותג יתחיל להתהוות ולפתח זהות משל עצמו. על הזהות להיות אחידה בכל יציאה לתקשורת ולייצג את ערכי המותג והאני מאמין שלו. כאשר תשימו את מציאת הקול הייחודי רק למותג שלכם בראש סדר העדיפויות תוכלו להיות בטוחים שהוא יצור הזדהות בקרב קהל היעד, שהנוכחות המקוונת והתנועה לאתר יגדלו, והצפי הוא שגם המכירות והרווחים יגדלו כתוצאה מכך במקביל.



הגדרת מטרות, אפיון קהל היעד ומציאת קולו של המותג אלו הם הטיפים שיעזרו לכם לבנות מותג איכותי וחזק. כמובן שלשם כך רצוי להיעזר בחברה מקצועית המתמחה במיתוג עסקי לחברות, שתספק לכם ייעוץ והכוונה.